reklama

Originalita, múdrosť, paradox a Pravda

Úplne rozmýšľam, čo Ti písať, minule, keď som takto začínal, tak som začal s tým, že neviem, čo písať, ale teraz už nemôžem. Klišé síce nevznikajú z dvoch razov, ale minimálne to už nie je úplne ono.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ťažko hovoriť o tom, či vždy všetko musí byť dokonale originálne, a vlastne asi ani nie, lebo keby som vždy myslel na to, aby som zo seba dostal niečo originálne, bolo by to vlastne strašne zväzujúce. Ako keby som chcel zo seba robiť niekoho, kým nie som. A možno ním vlastne aj som, možno som vždy, alebo aspoň väčšinu času originálny, len si to neuvedomujem a vďaka tomu som taký.

V podstate asi nikdy nie je v živote nič rovnaké. Aj keď sa zdá, že určité situácie sa opakujú, že rovnako reagujeme na niektoré podnety, vždy je určitá odchýlka v tom, čo sa stane, alebo, čo povieme. Vždy aspoň trošku inak vnímame, vždy sú minimálne aspoň trošku iné okolnosti, a keď už nič iné, vždy sme pri tom aspoň o určitý, aj keď krátky časový úsek starší.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všeobecne zaužívaná pravda je, že starší ľudia sú múdrejší. Mnoho mladých si to síce asi nemyslí, niektorí to možno priznávajú. Je to čas, čo nás robí múdrejšími? Alebo len to, čo prežijeme? Ale veď nie každý sa dokáže učiť zo životných udalostí, nie každý rovnako vníma, veď aj ja sám niekedy vôbec nevnímam. Akoby som bol úplne inde mysľou.

A vlastne aj som, možno niekde vo svojich myšlienkach, možno v krajine, ktorú si tam vytváram, možno je to vlastne iná dimenzia, osamostatnená, oklieštená a predsa nekonečná v mojej hlave. V podstate myseľ je veľkým paradoxom, keď na konečnom priestore, dokáže ponúknuť nekonečne veľký priestor pre myšlienky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stále viac a viac sa mi zdá, že Boh miluje paradoxy a pritom miluje priamosť a jednoduchosť, čo je vlastne samo o sebe paradoxom, no zároveň (aspoň v mojej mysli) pravdou. Každý ma svoju pravdu, a predsa je tu jedna globálna. A tou pravdou je, že Pravda existuje. Je ňou Boh.

Ján Paholík

Ján Paholík

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent, 17 rokov, gymnázium. Snáď vám o mne prezradia viac moje články. Zoznam autorových rubrík:  Len pre otvorené mysle!

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu